Skip to Main Content
Ted Struik - Oracle
Search For
Home
Home
Ted Struik - Oracle
Search
Site Map
Statistics
Page Errors
Apex
Apex
General
Autocomplete
Conditions
Errors
Items used in PL/SQL
Validations
Dynamic Actions
Logs
Version
App-wide Items
Error Handling
Apex Views
Apex Upgrade 4.2 to 5.1
Apex Upgrade 20.2 to 23.1
Database Dependencies
Show Source Code
URLs
Authorization
Modal Dialogs
Apex Office Print (AOP)
Apex-Sert
Warn on Unsaved Changes
Form Regions
Reports
Checkboxes
Download
Errors
Nowrap Columns
Substitution Strings
Use IR results in pl/sql
Clickable Row
Row Highlight
Translate Filters etc.
Bar Charts
Column Usage
Reset Pagination
Hide IR Actions menu items
Get Classic Report query
Interactive Grid
ORA-20987
ERR-1002
Copying Text
IG Info
Multiple Row Select
Read Only Options
Search
Sort and Search
Images & Fonts
Standard Icons & Fonts
WebDav
Font Awesome
Icons/image popup LOV
Lists
Hierarchy
LOVs
Definition Bug
Set 1-item LOV to Disabled
With Clause Errors
Modal LOV Plugin
HTML / CSS / JavaScript
Vertical Align
Legend CSS
Geolocation
Apex.confirm
Pie Charts
Codemirror
Theme Roller
Catching Key Strokes
Browser Cache
Locale
RequireJS
Collapsible Regions
Find JavaScript
Import / Export
Dynamic Translations
Translated Pages
APEXExport (java)
apex_export (pl/sql)
Component Settings
Charts
Translate Charts
[Reports] Bar Charts
Shuttles
Shuttle Sorting
Disable Shuttle Items
Menus
Accordion-Like
Scroll bug
Authorization
Session State
About Session State
Rollback & Commit
Performance of v()
Apex Clone Session
Request
Session State in Views
Collections
ORA-20101 & ORA-20104
ORA-00001
Max Row Count
(PL)SQL
(PL)SQL
External Tables
SQL Plus
Conditions
Long
ORDImage
Date & Timestamp
CGI environment
Sys_context
Rounding percentages
Apex_string.split in SQL
Dbms_metadata
Instr
Regular Expressions
Rollback to Savepoint
Use table aliases
(Pipelined) Bulk Collect
JSON
Source Code Search (PL/SQL)
Source Code Search (SQL)
Format Models
Pipelined Table Functions
Hint no_unnest
Listagg
DBA
DBA
Backup & Restore
Users
Export & Import
DBMS Jobs
Tablespaces
Table Size
Flush cache
Access Control List (ACL)
Locks
Java
Constraints
Object Dependencies
Package Dependencies 1
Package Dependencies 2
Grants
SQL History
Startup Errors
ORDS
Miscellaneous
Miscellaneous
Holidays
E-mail
NLExtract
Windows
VPN
VMware
Links
Google
Visualization Orgchart
Hide Search Results
Reverse Proxy
To-do List
Cytoscape
Graphics
Upscaling
Amazon Prices
Domoticz
DDoS
Hobbies
Hobbies
Motorcycles
'95 Kawasaki ZZR 600
'94 Kawasaki ZZR 1100
'91 Honda CBR 600 F2
'95 Kawasaki ZZR 1100
'99 Honda CBR 1100 XX
'00 Honda CBR 1100 XX
'02 Kawasaki ZX-12R (NL)
'05 Ducati 999 (NL)
'08 Honda Fireblade
'07 Suzuki Bandit 1250A
'18 Suzuki GSX-S 1000 F
MotoGP
Garfield
Lyrics
Skydive
Woodworking
Pantorouter
16 inch Bandsaw
Introduction
Frame
Wheels
Wheel mounts
Blade guides
Trunions and table
Enclosure
Alignment and more
Box Joint Jig
Foldable Sawhorses
Strip Sander XL
Photography
Sony RX10 IV
Yes Minister
WinAmp
Ducati 999
Motor #8: 2005 Ducati 999
13580 km
- 18 mei 2014
Ruud heeft 'm vrijdag opgehaald en gaat komende week wat onderhoud plegen:
Banden vernieuwen: Worden weer de bekende Michelin Pilot Power 2CT. Achter komt een 180/55 i.p.v. de voorgeschreven 190/50; volgens Ruud en de meerderheid van de Ducati-forum bezoekers een betere keuze voor de 5.5 inch velg. Er zit nu een 190 op de 999 en beide banden zijn nog netjes dus die kunnen mooi onder de ZX-12. Verder tandriem vernieuwen, olie verversen, bougies vervangen.
13580 km
- 29 mei 2014
Opgehaald bij Ruud, nog even een kabeltje voor de oplader gemonteerd. Osco-oiler en Tirewatch gaan overgezet worden van de ZX-12. Handvatverwarming misschien ook, maar wellicht is een nieuwe mooier/handiger. Ruud gaat op zoek.
Hele dag miezerig... Motor zit en rijdt prima, maar niet echt kunnen uitproberen dus. Thuis in de garage gezet, in de auto gestapt en 4 dagen op de camping gaan staan - met beter weer gelukkig.
13870 km
- 2 juni 2014
Gisteren was het mooi weer dus een rondje polder gedaan. De eerste indruk klopte, het ding rijdt en zit uitstekend. Stabiliteit en het gemak waarmee je de lijn corrigeert in de bochten zijn inderdaad zo goed als de reviews altijd roepen over Ducatis. De ZX-12 was op dat gebied beter dan alle andere die ik daarvoor gehad heb, maar de 999 is duidelijk nog weer een tandje beter.
Het blok is vooral onderin soepeler dan ik had verwacht. Rotondes e.d. leveren weinig problemen op qua stotteren of bokken, best relaxed dus. Aan de andere kant van het toerengebied heb ik de begrenzer al een paar keer gevonden, en die grijpt dan nogal lomp in. Dat punt aan voelen (of horen) komen is nog niet gelukt, schijnt ook minder makkelijk te zijn dan op een 4-pitter.
Spiegels zijn net zo waardeloos als in alle tests staat - je ziet alleen iets als je je elleboog omhoog doet en flink de andere kant op hangt. Niet handig. Cameraatjes?
De koppeling vergt nog de meeste moeite - en niet zozeer de koppeling zelf alswel de bediening. De koppelingshendel heeft alleen tijdens de 1e 30% effect, de rest is loze ruimte. Dus gedoseerd (ont-)koppelen is lastiger dan het zou moeten zijn; de koppeling zelf is goed doseerbaar alleen de slag van de hendel klopt niet (vind ik). Ruud eens vragen.
Puntjes voor de volgende keer bij Ruud: Bagster tank cover (gaat Ruud bestellen), koppelingshendel: zowel iets naar beneden draaien als het bereik (zie hierboven), Osco-oiler, rem- en schakelpedalen iets naar beneden (voetsteunen staan goed).
14100 km
- 7 juni 2014
Uitstekend weer buiten dus een paar uurtjes rondgereden. Afstellen van de koppelingshendel (stelschroefje) heeft het gebrek aan gevoel grotendeels opgelost. Had ik niet verwacht - dit soort stelschroefjes op eerdere motorfietsen hadden alleen betrekking op de afstand van de hendel tot het handvat, maar hier dus ook (eigenlijk vooral) op de "slag". Of hoe je het ook wilt noemen... Nog niet ideaal, hij zou iets verder van het handvat mogen staan voor mij, maar er valt nu een stuk beter mee te werken. Wat ook opviel was dat de koppeling anders gaat aanvoelen naarmate deze warmer wordt. Schijnt normaal te zijn.
14900 km
- 26 juni 2014
De laatste paar dagen wat startproblemen gehad. 's Morgens als de acculader er de hele nacht op had gezeten ging starten prima, maar de rest van de dag moest het echt uit z'n tenen komen. Overlegd met Ruud, leek toch de accu dus die hebben we gistermorgen gewisseld. Probleem lijkt opgelost, gisteren en vandaag geen problemen meer bij het starten.
Ook de koppelingshendel iets naar beneden gedraaid. Bleek lastiger dan verwacht want er zit dus een borgpennetje in zodat ie niet kunt draaien. Beetje onhandig als je 'm wilt draaien :-) Voelt nu een stuk ergonomischer.
? km
- 15 augustus 2015
Erg weinig updates sinds vorig jaar... Ik heb er al met al ook niet erg veel op gereden helaas. Gelukkig stond de ZX-12 nog steeds bij Ruud, die heb ik een stuk of 6 keer geruild voor de 999 bij de pogingen die laatste helemaal goed te krijgen. Is nooit echt gelukt. De startproblemen zijn inmiddels goeddeels opgelost; de tandriem bleek al niet goed afgesteld te zijn geweest toen ik 'm kocht, en Ruud had 'm netjes precies zo vervangen dus die stond daarna nog steeds (weer?) niet goed. Is inmiddels gefixed, starten gaat een stuk beter sindsdien en het blok loopt mooi rond. Af en toe spontaan afslaan doet ie wel nog steeds, een veel gehoorde - en nogal irritante - klacht.
Maar de druppel was uiteindelijk de koppeling. Eerder al gemeld dat er een groot verschil zit tussen koud en warm - dat is nog steeds zo, alhoewel zo'n beetje alles is vervangen inmiddels. Erg onhandig, iedere keer als je denkt te weten hoe het geheel gaat reageren - b.v. bij flink terugschakelen voor een bocht, remmend op de motor - duurt het allemaal net wat langer (en gaat het dus harder) dan gepland. Zit je bepaald niet op te wachten op zo'n moment... En als alles echt lekker warm was ging de koppeling ook slippen. Hebben we er ook niet uit gekregen.
Kortom, mooi geweest. Als alles werkt is het een geweldig ding, maar dat is dus helaas niet al te vaak gebeurd. Tijd voor wat anders, met hopelijk minder sores.
Voor de volgende ben ik op zoek gegaan naar een soort kruising tussen de laatste 4 motoren die ik heb gehad: De no-nonsense betrouwbaarheid en souplesse van een Blackbird (die zwarte dan, niet die rode), power en soepel motorblok van een ZX-12, en het sturen, veren en gebrek aan gewicht van een 999. En ik kwam uit op een Fireblade. Nooit op gereden (of zelfs gezeten) dus we gaan het zien. Als alles volgens plan verloopt wordt die komende week opgehaald door Ruud. De 999 en de ZX-12 gaan de verkoop in. Nu echt...
Onderhoud en onderdelen
km
banden
olie
remblokken
luchtfilter
bougies
accu
ketting
riemen
opmerkingen
13580
nieuw
nieuw
nieuw
nieuw
aanschaf
14900
nieuw
En sindsdien: zo'n beetje alles vervangen aan de koppeling wat je maar kunt verzinnen...
Reviews
Superbike Magazine - Ducati 999 launch 2005
Manuals
Spare Parts Catalogs & Owner's Manuals
Ducati 999(S) 2006 - Service Manual.pdf
Ducati 999R 2006 - Wiring Diagram.pdf
Accessoires
Extra's die ik heb, of waar ik min of meer serieus over denk.